Höst

DSC_0110Ja. Det är höst. Big news. Eller inte.

Höst är många saker. Mörkrets intåg, längtan efter jul och ljus, förberedelser för trädgårdsvåren, städandet av tomten. Uppstart av jobbet efter semestern, ny termin i nytt skolår.

Mitt skolår. Det första som student vid Luleå Tekniska Universitet. Jag kan nästan inte tro det själv. Målet är som … nått? Om nu målet kan vara en resa? Om resan kan vara ett mål?

I höst studerar jag tre kurser, varav Digitalfoto 1 är en. Jag pluggar i Piteå, varannan tisdag kväll blir det sent innan jag är i säng. Och jag älskar kursen. Att få verktygen att fånga det jag vill fånga. Fast dagen har jag redan. Min dag. Och den har jag njutit av. Sov gott.

Kommentera

