Nytt liv

Min soffa som jag hittade på blocket i slutet av mars står nu äntligen klar. Den är numera vitmålad, och jag sökte länge efter ett tyg som bättre skulle passa min idé om heminredning. Jag sökte ett organiskt tryck, utan vit bottenfärg, gärna kurbitsinspirerat och ändå lite grafiskt/modernt. Självfallet i allmogefärger.

Det enda jag hittade som NÄSTAN passade, var ett kurbitsinspirerat handtryckt tyg för sisådär 1500 kr per meter. Så. Det blev en tristare budgetvaiant, men åtminstone med allmogefärger. Sydde ett ”påslakan” av trängre modell och trädde på. Fiffigt att kunna ta av och tvätta om det behövs. Rätt praktiskt med småbarn i huset.

Före – Efter:

Kommentera

