Vinter och stiltje

Vintern nöter vidare, tiden går snabbt och mycket blir gjort. Idéerna haglar och jag hittar tillbaka till hobbystickandet. Ungarna har fått varsitt par tjocksockar och jag har precis påbörjat ett par till mig själv. Jag fuskar och använder färgat sockgarn som gör att resultatet ser mönsterstickat ut. Riktigt bra faktiskt!

Mattis småsockar. Garnet på foten var tunt och en mix av ull och syntet. Dessutom mönstrar det sig självt. Inte dumt alls! Matti gillar dem också.

Mattis småsockar. Garnet på foten var tunt och en mix av ull och syntet. Dessutom mönstrar det sig självt. Inte dumt alls! Matti gillar dem också.

Många bollar i luften; Vistträskbladet ska snart ges ut första gången för i år, på jobbet ska vi snart lansera två nya webplatser, lovar att visa när det är klart. Har träff i början av veckan också, inför ett kommande projekt. Blir superspännande. Hoppas att allt trillar på plats.

Jag skriver en del på Älvsbyn Just Nu, senast fyra reportage om ovanliga hundraser som finns i Vistträsk med omnejd. Jag vågar NÄSTAN lova att det troligen blir jag som skriver mest på sidans djuravdelning.

Och. Idag försökte jag mig på en comeback i promenadspåret. Tog hunden i sele och drog iväg till Skatan, gick över sjöarna dit. Makalöst vad fint jag bor. Jag och Vina hittade ett snyggt spår i snön, fågelvingar som hastigt lämnat mönster efter sig. Ja du såg ju själv på fotot högst upp. Fint.

På återseende!

Kommentera

