Hej mitt vinterland

Äntligen kom det lite pudersnö, vackert vitt passar extra bra till första advent. Det kom till och med så pass att jag fick gå ut och inviga snöskyffeln för första gången den här säsongen. Fast först gick jag och Matti till EFS för att fira första advent med en passande gudstjänst.

Matti fick åka pulka dit, och på hemvägen ville han inte alls kliva ur. Han ser sur ut hela tiden han åker, men man märker att han verkligen älskar att åka. Han iakttar allt omkring sig och är fullt upptagen med det, hör inte alls att man pratar med honom.

I eftermiddag kom Lina hit. Himmel vad jag saknar henne – så fort det är pappavecka dröjer det en dag så vill man att det ska vara mammavecka igen. Den separerades lott, javisst, men inte mindre nit för det. Tur att hon kommer hit då och då i alla fall.

Sammantaget har vi haft en slö helg med mycken vila och tid för eftertanke. En härlig tid. En fin december önskar jag Dig!

Kommentera

