Ny hobby?

Har en massa hobbies. Alldeles för många egentligen. Ändå kan jag inte låta bli att inspireras av alla outforskade grenar i trädet som kallas fritidssysselsättning.
Under helgen har jag jobbat i en monter på årets Hantverksdagar i Arcushallen, Luleå. Klart att jag passade på att kika på allt snyggt som fanns. Jag hittade en grej som jag vill testa, fast jag behöver få ihop ett gäng på 6-8 personer som vill gå kurs ihop med mig. Vad jag hittade var detta. Dekorativt broderi. Hoppas att Lova vill testa med mig.

20121007-225038.jpg

Kortfattat går det hela ut på att man broderar med äkta sidenband med en speciell teknik. Motivet blir delvis tredimensionellt och mycket vackert. Jag gillar det helt enkelt.

Kommentera

