Äntligen

Varför är man alltid så desperat efter lönen? Trodde jag skulle klara mig från dessa ”snålardagar” men icket. Nog längtar jag precis lika mycket som alla andra när det närmar sig.

Det är för mycket månad kvar i slutet av varje lön.

Jag har ändå börjat spara en del, ungarna måste ju få någon slags buffert. Det är kul när man märker att det går att spara. Snart ska det förhoppningsvis gå att spara ännu mer, bara jag blir klar med mina himlarns utgifter någon gång.

Vill dela med mig av ett bra knep. Jag har satt upp ett mål, i det här fallet en summa pengar jag tänkt spara till. För att lättare kunna lägga undan utan att tråna efter de där pengarna, föreställer jag mig att jag köpt en andel av slutsumman. På det viset har jag ju både ätit kakan och har den kvar. Jag får shoppa något samtidigt som jag ju spar också. Får se hur länge den taktiken funkar.

Nu ska löningen firas!

Kommentera

