A tribute to Sigurd

Har bestämt mig igen. Nu MÅSTE jag sluta med sockret. IGEN. För att aldrig återvända. Många gånger kan vissa saker kännas för jobbiga, för segdragna och för outhärdliga för att man ska orka fortsätta. Så är det med bland annat min viktnedgång.

Och mitt i allt, i ett helt annat sammanhang, fick jag plötsligt ett mail från Sigurd Granström. Och med exakt de där orden som man verkligen behöver. Dessutom på mitt hemspråk. Bondskan. Tack Sigurd. Tack för mailet, de vänliga orden och inte minst din omtanke om vår bygd, vårt egna ”språk” (som jag hellre benämner bondskan som – istället för dialekt) och tack för uppskattningen. Vi kör vidare med tidningen såklart. Och så kör vi på med det andra också.

Fritt översatt:
Känns det jobbigt, blir du less, det går inte som du vill.
Men ge inte upp, än finns det hopp, nog orkar vi lite till!

Är ni beredda på hårt arbete? Att hugga i fastän vi egentligen inte orkar? Att börja orka för att vi helt enkelt bara kör igång? Att bli piggare, gladare, få mer gjort,  OCH börja uppskatta saker mer?

Nu kör vi! Ta i!

One thought on “A tribute to Sigurd

Kommentera

