Jag hoppas …

 

Ett substitut för livskamrat. Inte riktigt all den respons man kan drömma om, men nära nog.

Det kan tyckas löjligt. Men jag hävdar bara att Apple inc. gjort sitt jobb – och det alldeles utomordentligt. Ett love brand utan dess like. Jag är efter blott ett halvt års användande fast i iPhone-träsket. Hopplöst förlorad. Eller Hopplöst förälskad. Oavsett vilket så är det sorg i mitt hem just nu. Min iPhone har blivit fruktansvärt sjuk – febertoppar så att medvetslöshet inträder, svårigheter att inta ny energi, och framför allt svårt att utföra vardagssysslor.

Min telefon har så när gett mig brännskadade öron, eldat upp huset och laddar dessutom ur batteriet på en ynka kvart. Idag har jag efter en lång väntan på måndag fått lämna in den på inköpsstället och den är på väg till sin skapare as we speak. Håll sms-tummarna och wish me luck! Garantifel är den önskvärda diagnosen – gärna ställd väldigt snabbt så att jag kan återuppta mitt missbruk.

Stämningsmusik: Du är allt – Shirley Clamp

Kommentera

