Vårens ankomst

De senaste dagarnas härligt somriga temperaturer har inspirerat till städning av entrén. Bort med ris, löv och kvistar, bort med vissna blommor och skräp. Med bron kal och rensopad såg det så inbjudande ut att jag inte kunde motstå frestelsen, så idag anställde jag en välkomstkommitte bestående av lite olika penséer. De kommer att pryda bron ett bra tag framöver, och som extra bonus tål de åtskilliga minusgrader.

Grävde också fram den korg jag förberedde i höstas, den är fylld till bristningsgränsen med vårstjärnor och tulpaner. Gissa om jag är förväntansfull?! Korgen grävdes ner i min tunna vid bron tillsammans med tidigare nämnda penséer. Oh så vackert det blir!

Förutom detta fyndade jag också en låda med massor av massförökade krollisar i vitt. Håll tummarna med mig, kanske har de klarat vintern och förbereder sin debut?

Hur lockar du fram våren?

Kommentera

