Vad är rikedom?

Är det inte så att man alltid önskar sig mer och mer i – och av – livet?
Är det inte de stora värdena som hus, barn, giftermål och lycka så är det materiella ting av mindre värde.

Igår reflekterade jag över vad det senaste halvåret givit mig.

Jag har fått kläder. Vardags- fest- och ytterplagg. Skor, byxor, tröjor, klänningar. Täckbyxor, skaljacka, mössa. Träningsredskap, kött, bröd och fika, färdiglagad mat.

Kläder till mina barn. Bilstol, blommor (både personligt överlämnade och med bud) och bullar. Lättare liv med femton kilo mindre daglig börda. Lugnare på känslofronten, och äntligen mer arbete. Dessutom mer på gång.

Vänner har jag i överflöd. Det är nog vad jag är mest tacksam för. Och trots att ekonomin lämnar mer att önska, så har det allra mesta löst sig på ett eller annat sätt. Det är också otroligt skönt.

Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas.
(Matteus 7:7)

Gör din vilja känd, och börja med dig själv. Utan mål vet du inte vad du ska sträva efter och din resa blir bara en irrfärd. När du har ett mål; fokusera och fundera på om dina handlingar leder dig närmre målet.

Jag ska personligen börja med att hitta mitt mål. Wish me luck! När jag hittat målet blir det mycket intressant att följa resan dit.

Kommentera

