Sluta tänka

Att analysera är en av mina främsta egenskaper. Bra kan tyckas, det ger ju stor självinsikt. I mitt fall är det dock den egenskap jag själv ser ställer till det mest för mig. Allt ska hittas orsaken till, även saker som kanske saknar orsak.

När jag väl insåg detta myntades uttrycket ”tänk inte – gör det bara”. Ett väl så användbart slagord för var och en som tenderar att fastna i hjärnans vindlingar av funderingar.

Trots att jag känner mig själv så väl fastnar jag fortfarande. Tänk inte. Gör det bara. Testa. Det kanske funkar.

Kommentera

